Regulamin Sklepu

Regulamin sklepu internetowego
homendy

  1. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
    1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego homendy, działającego pod adresem www https://homendy.pl.
    2. Właścicielem Sklepu jest BD Textile sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: 62-561 Ślesin, Konstantynówek 5, 62-700 Turek, ul. Wincentego Milewskiego 9, 62-700 Turek, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000870076, NIP: 6653034898 (dalej „Sprzedawca”).
    3. Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
      Adres do kontaktu: 62-700 Turek, ul. Milewskiego 9
      Adres e-mail: t.siminski@bdtextile.com.pl
      Numer telefonu: 506382702 (godziny obsługi telefonicznej klientów – w zakładce Kontakt).
      Punkt kontaktowy do komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych: t.siminski@bdtextile.com.pl. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
  2. Wymagania techniczne
    1. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
      1. komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
      2. dostępu do sieci Internet;
      3. aktywnego adresu e-mail.
  3. Dane osobowe
    1. Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
    2. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności .
  4. Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
    1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”),, uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:
      1. bez rejestracji;
      2. z założeniem konta w Sklepie.
      W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).
    2. Informacje o produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
    3. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wykonania umowy i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT.
    4. Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Szczegóły udostępniania przez Sprzedawcę usługi cyfrowej prowadzenia Konta dostępne są poniżej w Regulaminie Konta. Sklep umożliwia logowanie się do Konta również poprzez social media i/lub konto użytkownika w systemie Google. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
    5. Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: t.siminski@bdtextile.com.pl.
    6. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
      1. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
      2. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy.
    7. Do zawarcia umowy sprzedaży (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
    8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia). ;
    9. Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru
    10. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
    11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
  5. Ceny i metody płatności
    1. Ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.
    2. Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta.
    3. Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
    4. Sklep oferuje następujące metody płatności:
      1. tradycyjny przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy
      2. szybki przelew elektroniczny / BLIK / płatność tzw. wirtualnym portfelem - za pośrednictwem platformy płatniczej:
        • Shoper Płatności (Autopay)
      3. płatność kartą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic
      4. za pobraniem (przesyłka pobraniowa)
      5. płatność gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym w punkcie stacjonarnym Sklepu
    5. Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 3 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.
    6. W przypadku wyboru płatności poprzez Shoper Płatności, podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami i kartami płatniczymi jest Autopay S.A.
  6. Dostawa towarów
    1. Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:
      • za pośrednictwem firmy kurierskiej
      • do paczkomatów InPost
      • odbiór osobisty
    2. Klient może również dokonać odbioru zamówienia:
      1. osobiście w siedzibie firmy Sprzedawcy
      2. pod adresem: 62-700 Turek, ul. Milewskiego 9
    3. Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
    4. Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 3 dni roboczych, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin. Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji zamówienia”.
    5. Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.
  7. Odstąpienie od umowy
    1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
    2. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
      • w formie elektronicznej na adres: t.siminski@bdtextile.com.pl lub
      • w formie pisemnej na adres: 62-700 Turek, ul. Milewskiego 9.
    3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    4. Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na adres pocztowy 62-700 Turek, ul. Milewskiego 9.
    5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
      • ceny Towaru;
      • kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.
    6. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
    7. Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
    8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru
    1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
      1. nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
      2. ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
      3. dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
      4. nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
      5. które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
      6. dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa);
      7. których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
      8. napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
  9. Reklamacje
    1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.
    2. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towarów zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
    3. Reklamacje mogą być składane:
      • w formie elektronicznej na adres: t.siminski@bdtextile.com.pl
      • lub w formie pisemnej na adres: 62-700 Turek, ul. Milewskiego 9.
    4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
    5. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
    6. W powyższym celu można:
      1. zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
      2. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
      3. skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj,
      4. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
    7. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  10. Opinie o produktach
    1. W Sklepie istnieje możliwość dodania przez klienta opinii o produkcie (dalej "Opinie").
    2. Opinie dodawane przez klienta powinny być legalne w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz zgodne z dobrymi obyczajami, co oznacza, że nie można zamieszczać Opinii:
      • o charakterze bezprawnym;
      • sprzecznych z dobrymi obyczajami, a w szczególności: zawierających treści obraźliwe, pornograficzne, obrażające uczucia religijne, wzywające do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej;
      • naruszających praw innych osób, w tym w szczególności majątkowych i osobistych praw autorskich oraz prawa do prywatności;
      • zawierających treści lub elementy graficzne o charakterze komercyjnym, reklamowym, dotyczące produktów innych niż oferowane w Sklepie.
    3. Sprzedawca i/lub dostawca zewnętrznego programu do badania satysfakcji klienta / opinii klienta może moderować Opinie, co oznacza, że Opinie niezgodne z Regulaminem nie będą opublikowane lub mogą być usunięte.
    4. W przypadku zablokowania lub usunięcia Opinii, Sprzedawca poinformuje o tym klienta, podając uzasadnienie. W takim przypadku klient może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w punkcie X. 5 Regulaminu.
    5. Odwołania od decyzji dotyczących Opinii (dalej “Odwołanie”) mogą być składane:
      • w formie elektronicznej na adres: t.siminski@bdtextile.com.pl
      • lub w formie pisemnej na adres: 62-700 Turek, ul. Milewskiego 9.
      Sprzedawca w formie elektronicznej niezwłocznie potwierdzi otrzymanie Odwołania (jeżeli osoba skladająca Odwołanie udostępniła Sprzedawcy adres e-mail). Sprzedawca rozpatrzy Odwołanie w takiej formie, w jakiej zostało ono złożone (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania Odwołania.
    6. Każda osoba odwiedzająca Sklep ma możliwość złożenia Sprzedawcy zawiadomienia (dalej “Zawiadomienie”), jeśli uważa, że w Sklepie w ramach Opinii zamieszczono nielegalną treść nielegalną w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub sprzeczną z Regulaminem. Zawiadomienia powinny być składane w formie elektronicznej na adres: t.siminski@bdtextile.com.pl.
    7. Sprzedawca w formie elektronicznej niezwłocznie potwierdzi otrzymanie Zawiadomienia. Sprzedawca rozpatrzy Zawiadomienie w terminie 14 dni od jego otrzymania, podając uzasadnienie. Od decyzji Sprzedawcy rozpatrującej Zawiadomienie osoba, która je złożyła, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w punkcie X. 5 Regulaminu.
    8. W przypadku niezadowolenia ze sposobu rozstrzygnięcia przez Sprzedawcę Odwołania, osoba składająca Odwołanie ma możliwość skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, o których mowa w akcie o usługach cyfrowych (DSA).
    9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Opinie zamieszczane w Sklepie przez klientów, pod warunkiem, że:
      • nie posiada wiedzy o tym, iż Opinia jest nielegalną treścią;
      • niezwłocznie podejmuje odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość, w szczególności Sprzedawca niezwłocznie rozpatruje Zawiadomienia.
  11. Postanowienia końcowe
    1. Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
    2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
    3. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie - klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
    4. Regulamin obowiązuje od dnia 20-02-2024 r.

Regulamin Konta
w sklepie homendy

  1. Postanowienia ogólne, kontakt ze Sprzedawcą
    1. Niniejszy regulamin konta („Regulamin Konta”) określa zasady i warunki korzystania z konta klienta („Konto”) w sklepie internetowym homendy („Sklep”).
    2. Niniejszy Regulamin Konta stanowi regulamin usługi elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Usługa Konta jest usługą dodatkową i poboczną w stosunku do głównej działalności Sprzedawcy, tj. oferowania klientom zakupu Towarów. Usługa prowadzenia Konta jest nieodpłatna.
    3. Regulamin Konta stanowi uzupełnienie Regulaminu Sklepu. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie Konta, do usługi tej stosuje się postanowienia Regulaminu Sklepu.
    4. Dane kontaktowe Sprzedawcy w sprawach dotyczących usługi Konta są takie same jak w przypadku Sklepu:
      62-700 Turek, ul. Milewskiego 9
      e-mail: t.siminski@bdtextile.com.pl
      tel.: 506382702
  2. Wymagania techniczne i funkcjonalności usługi Konta
    1. Wymagania techniczne dla korzystania z usługi Konta są takie same, jak dla korzystania ze Sklepu i wskazane zostały w punkcie II.1. Regulaminu Sklepu.
    2. Korzystając z Konta klient Sklepu ma możliwość:
      1. zapisać i przechowywać na Koncie swoje dane osobowe (w tym adres dostawy), co umożliwia dokonywanie kolejnych zakupów w Sklepie bez konieczności ponownego uzupełniania formularza adresowego,
      2. wglądu w historię swoich zamówień,
      3. wglądu w status realizacji zamówienia.
  3. Umowa o świadczenie usługi Konta, odstąpienie od umowy, rezygnacja z Konta
    1. Założenie Konta przez klienta jest jednoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi elektronicznej na czas nieokreślony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z posiadania Konta bez podawania przyczyny. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą elektronicznie na adres t.siminski@bdtextile.com.pl. Klient posiada także ustawowe prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta w terminie 14 dni od jej zawarcia.
  4. Reklamacje
    1. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność usługi Konta z umową zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
    2. Reklamacje dotyczące usługi Konta mogą być składane Sprzedawcy zgodnie z procedurą przewidzianą w punktach IX. 3-5 Regulaminu Sklepu.
    3. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, istnieje też możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zgodnie z procedurą opisaną w punktach IX. 6-7 Regulaminu Sklepu.
  5. Dane osobowe
    1. Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów Sklepu, w tym na cele prowadzenia Konta, znajdują się w Polityce prywatności.
  6. Zmiany Regulaminu Konta
    1. Sprzedawca może dokonywać zmian niniejszego Regulaminu Konta na zasadach wskazanych w punkcie XI. 3 Regulaminu Sklepu. Jeżeli klient nie akceptuje nowego brzmienia Regulaminu Konta, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta (kontaktując się w tym celu ze Sprzedawcą elektronicznie) z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.



Polityka prywatności sklepu internetowego
homendy

Tę politykę prywatności stworzyliśmy dla osób odwiedzających stronę internetową https://homendy.pl (dalej „Strona Internetowa”), czyli sklep internetowy homendy (dalej „Sklep”).

Administratorem Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze Sklepu jest: BD Textile sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: 62-561 Ślesin, Konstantynówek 5, 62-700 Turek, ul. Wincentego Milewskiego 9, 62-700 Turek, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000870076, NIP: 6653034898.

We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możesz kontaktować się z nami pod adresem e-mail: biuro@bdtextile.com.pl. Możliwy jest też kontakt pisemny pod adresem siedziby podanym powyżej.

Dla ułatwienia podzieliliśmy ten dokument na dwie części:

  1. Pliki cookies i inne technologie
  2. Pozostałe cele przetwarzania danych osobowych użytkowników Sklepu

Jeśli masz mało czasu, kliknij na link dotyczący tej części, która najbardziej Cię interesuje. Jeśli masz chwilkę więcej, zachęcamy do przeczytania całego tekstu.

I. PLIKI COOKIES I INNE TECHNOLOGIE

Używamy plików cookies i innych, podobnych mechanizmów, aby poznać w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej Strony Internetowej oraz do celów marketingowych, w tym aby wyświetlać im reklamy w innych miejscach w Internecie.

# Czym są pliki cookies?

Cookie to mały plik tekstowy, zapisywany przez witrynę internetową na Twoim komputerze, telefonie lub innym urządzeniu, na którym przeglądasz stronę internetową. Plik cookie zawiera dane na temat korzystania przez Ciebie z tej strony.

Niektóre cookies są niezbędne do działania naszego Sklepu, nie można ich wyłączyć.
W pozostałych przypadkach przy pierwszym wejściu na naszą Stronę Internetową prosimy Cię o wyrażenie zgody na instalację cookies. Nie używamy plików cookies reklamowych ani analitycznych (ani żadnych innych niż niezbędne) bez Twojej zgody.

# Jakich cookies używamy?

  1. Niezbędne cookies
    • Te cookies służą do prawidłowego działania strony. Nie możesz ich wyłączyć, ponieważ po ich wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie działać prawidłowo.
    • W tym zakresie używamy narzędzia, które przechowuje Twoje ustawienia prywatności. Pokazuje twoją zgodę lub jej brak na uruchamianie poszczególnych rodzajów cookies na naszej stronie.
    • Inne niezbędne cookies na naszej Stronie Internetowej służą do poprawnego jej funkcjonowania oraz do zarządzania nią, m.in. do wprowadzania zmian na stronie oraz do uruchamiania narzędzi śledzących, na które wyrazisz zgodę.
  2. Cookies funkcjonalne
    • Niektóre pliki cookies na naszej stronie służą temu, by uruchomić na stronie Sklepu dodatkowe narzędzie, takie jak np. czat, moduł dodawania opinii o produkcie i/lub gwiazdek, możliwość polecenia produktu znajomemu, możliwość wyświetlania Ci ostatnio przeglądanych w naszym Sklepie produktów itp.
    • Listę używanych przez nas na Stronie Internetowej narzędzi funkcjonalnych wraz z wyjaśnieniem do czego dokładniej one służą znajdziesz w panelu zarządzania zgodami cookies.

# Kwestie prawne dotyczące plików cookies

Podstawą prawną do używania przez Sklep cookies niezbędnych (wskazanych powyżej w sekcji „Jakich cookies używamy?”) jest nasz prawnie uzasadniony interes, tj. prawo do prowadzenia Strony Internetowej wspierającej nasz biznes, oraz konieczność zachowania jej bezpieczeństwa.
Podstawą prawną do używania przez nas pozostałych cookies jest Twoja zgoda.

W związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych za pomocą plików cookies, w każdej chwili przysługują Ci prawa, o których piszemy poniżej.

Używanie przez nas plików cookies, w szczególności do celów reklamy, może wiązać się z tzw. profilowaniem. Oznacza to, że my lub firmy marketingowe, z których usług korzystamy, możemy tworzyć profil użytkownika na bazie zgromadzonych informacji (np. adres e-mail, historia zamówień, rodzaj urządzenia, stosowana technologia, częstotliwość wizyt) i na tej podstawie formułować prognozy zakupowe na przyszłość. Pozwala nam to podejmować decyzje, jakie treści (w tym reklamy) wyświetlać na naszej i innych stronach internetowych.

# Jak długo cookies pozostają w urządzeniu użytkownika?

Zależy od tego, czy są to pliki „trwałe” czy „sesyjne”. Sesyjne pliki cookies, czyli informacje konieczne do tego, by funkcjonalności przeglądarki działały poprawnie, tracą ważność po zakończeniu sesji użytkownika, czyli każdorazowo przy zamknięciu przez Ciebie naszej Strony. Trwałe pliki cookie, dzięki którym korzystanie ze strony jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści, preferencje użytkownika, ostatnio oglądane produkty) będą dłużej przechowywane przez przeglądarkę i pozostaną tam do dnia utraty ważności, chyba, że wcześniej sam je usuniesz przy pomocy ustawień w menu przeglądarki.

Pliki cookies podmiotów zewnętrznych (czyli analityczne, reklamowe oraz związane z mediami społecznościowymi) podlegają ich własnej polityce prywatności, do których w niniejszej polityce podajemy Ci linki.

II. Pozostałe cele przetwarzania danych osobowych użytkowników Sklepu

# Jakie dane przetwarzamy i w jakich celach?

Oprócz opisanych powyżej plików cookies, przetwarzamy następujące Twoje dane na następujące cele związane z funkcjonowaniem Sklepu:

Cel przetwarzania Rodzaj przetwarzanych danych Podstawa prawna przetwarzania
Obsługa zamówień w Sklepie, obsługa kont klientów w Sklepie Dane identyfikacyjne i kontaktowe klienta (adres e-mail i inne dane konieczne do realizacji zamówienia).

Szczegóły i historia realizacji zamówienia.
Umowa zawarta z Tobą jako klientem Sklepu - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
Kontakt z Tobą, obsługa zapytań Dane identyfikacyjne i inne informacje, które podasz nam w formularzu kontaktowym lub w innej korespondencji.

Historia korespondencji.
Nasz prawnie uzasadniony interes do zapewnienia komunikacji z osobami, które przesyłają nam zapytanie /korespondencję - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
Obsługa reklamacji i inna obsługa posprzedażowa (np. w przypadku odstąpienia od umowy) Dane identyfikacyjne i kontaktowe klienta. Szczegóły i historia realizacji zamówienia. Historia korespondencji. Nasz prawnie uzasadniony interes do obsługi reklamacji oraz realizowania procedury odstąpień od umowy - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
Zbieranie opinii i komentarzy o produktach Treść opinii / komentarza.

Dane identyfikacyjne osoby przesyłającej /publikującej opinię /komentarz.
Twoja zgoda, wyrażona poprzez czynność przesłania i/lub opublikowania opinii i/lub komentarza - art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
Archiwum Wszystkie dane wymienione w niniejszej tabeli, wpływające od klientów i użytkowników Sklepu na różne cele Nasz prawnie uzasadniony interes do zabezpieczenia danych na potrzeby ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń oraz na potrzeby wykazania przestrzegania obowiązków wynikających z RODO - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
Księgowość, cele podatkowe Dane identyfikacyjne i kontaktowe klienta.
Szczegóły faktur.
Realizacja obowiązków podatkowych wynikających z przepisów prawa - art. 6 ust. 1 lit. c) RODO
Analiza i statystyka sprzedaży w Sklepie Statystyki sprzedaży w sklepie oraz zachowań użytkowników (ruchu) na Stronie Internetowej Nasz prawnie uzasadniony interes do prowadzenia analiz biznesowych w celu optymalizacji swej działalności. W zakresie statystyk ruchu na Stronie – prawnie uzasadniony interes wynikający z udzielenia przez Ciebie zgody na pliki cookies - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
Cele marketingowe Dane o historii przeglądania zawartości Sklepu, historia zakupów, cechy demograficzne (wiek, płeć itp.) i inne cechy charakteryzujące grupy docelowe (segmenty klientów) Nasz prawnie uzasadniony interes do prowadzenia marketingu własnych produktów i usług, przy czym działania marketingowe związane z wykorzystaniem plików cookies i/lub komunikacja marketingowa kierowana bezpośrednio do Ciebie wymagają uprzedniej Twojej zgody - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Podanie powyższych danych przez Ciebie nie jest obowiązkowe, jednak jest niezbędne do tego, by zrealizować Twoje zamówienie, wystawić Ci fakturę, powiadomić Cię o statusie zamówienia, odpowiedzieć na Twoje zapytanie bądź reklamację itd.

# Jak długo przetwarzamy dane?

Twoje dane związane ze złożeniem w Sklepie zamówienia przetwarzamy tak długo, jak jest to konieczne do wykonania zamówienia, a także według przepisów księgowo-podatkowych.

Oprócz tego będziemy przetwarzać dane przez czas niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych powyżej w tabeli (a zatem do momentu ustania naszego interesu prawnego, umożliwiającego nam przetwarzanie, albo do czasu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu co do przetwarzania, ewentualnie do czasu wycofania przez Ciebie zgody marketingowej – jeśli takiej nam udzieliłeś). Dalsze przetwarzanie będzie możliwe jedynie w przypadku, gdy będzie ciążył na nas jako administratorze taki obowiązek prawny (w szczególności cele podatkowe) oraz ewentualnie na cele archiwalne dla zabezpieczenia się przed ewentualnymi roszczeniami (do czasu przedawnienia takich roszczeń).

# Komu przekazujemy Twoje dane?

W naszej działalności korzystamy z usług innych współpracujących firm, dlatego Twoje dane mogą być przez nas powierzane: firmie dostarczającej nam oprogramowanie do prowadzenia Sklepu, firmie księgowej, hostingodawcy naszej Strony Internetowej, hostingodawcy naszej poczty elektronicznej, innym firmom, z których usług i narzędzi marketingowych korzystamy. Twoje dane są też przekazywane firmom kurierskim i ew. pośrednikom płatności w celu realizacji Twojego zamówienia, przy czym firmy te są odrębnymi administratorami danych osobowych.

# Twoje prawa w związku z przetwarzaniem danych

Zobowiązujemy się do poszanowania poufności Twoich danych osobowych oraz do zagwarantowania Ci możliwości wykonania swoich praw. Możesz wykonywać swoje prawa bez ponoszenia żadnych kosztów, wysyłając do nas wiadomość e-mail lub kontaktując się z nami w inny sposób.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem Twoich danych masz prawo do:

  • żądania od Nas dostępu do danych, które posiadamy odnośnie Twojej osoby;
  • sprostowania swoich danych;
  • usunięcia swoich danych, jeżeli nie będą już one potrzebne do celów, do których były przetwarzane, albo nie posiadamy innej podstawy prawnej do ich przetwarzania;
  • cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, jeśli taką wyraziłeś;
  • wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych, jeśli przetwarzamy je na podstawie prawnie uzasadnionego interesu;
  • ograniczenia przetwarzania danych;
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważasz, że Twoje dane są przez nas przetwarzane niezgodnie z prawem.

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO POLITYKI PRYWATNOŚCI SKLEPU homendy
- LISTA NARZĘDZI REKLAMOWYCH I ANALITYCZNYCH WYKORZYSTUJĄCYCH PLIKI COOKIES

  1. COOKIES ANALITYCZNE:
    1. Pliki cookies dostawcy oprogramowania naszego Sklepu
      • Dostawca oprogramowania, dzięki któremu funkcjonuje nasz Sklep - tj. właściciel platformy shoper.pl - umieszcza pliki cookies na naszej Stronie w celu zbierania zbiorczych informacji o tym, jak klienci korzystają ze sklepów internetowych (otwierane podstrony i czas przebywania na nich, wyświetlane produkty, kliknięcia na stronie Sklepu, informacje analityczne dotyczące zakupów, np. współczynniki konwersji).
      • Dane te są wykorzystywane do tworzenia zbiorczych raportów dla właścicieli e-sklepów, zawierających ogólne (bez danych osobowych) informacje m.in. o tym, jakie produkty interesują klientów danego sklepu, w jakim okresie roku następuje wzmożony ruch lub sprzedaż w sklepach itp. Dzięki temu sprzedawcy (w tym my) mogą ulepszać swoje sklepy i optymalizować procesy sprzedaży.
      • Pełną informację na ten temat możesz przeczytać w Polityce cookies dla osób odwiedzających sklepy Shoper.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium